רוכבי הדו-גלגלי "נהנים" באופן מסורתי ממחירי פוליסות ביטוח מקיף גבוהים יותר מאשר מבוטחים אחרים, וזה נכון לגבי כל חברות הביטוח. הסיבה לכך היא בעיקר המעורבות הגדולה יותר של אופנועים ורכב דו-גלגלי בתאונות דרכים, ביחס לכלי רכב אחרים וגם מפני שרכיבה על רכב דו-גלגלי מסוכנת יותר לרוכב. סיבה נוספת היא שקל יותר לגנוב או לפרק חלקים מאופנוע שחונה בצד הכביש. אז נכון שחברות ביטוח מתפרנסות מסיכונים של אחרים, אולם הן בעצמן מעדיפות לצמצם את הסיכון שלהן ככל הניתן ולכן מעלות את הפרמיה לאופנוענים.
בעוד שביטוח חובה כשמו כן הוא – חובה – לכל כלי רכב שנע על הכביש, בין אם יש לו שניים, שלושה או ארבעה גלגלים, ביטוח מקיף לאופנוע נחשב לפריבילגיה שלא מעט רוכבים נאלצים לוותר עליה משום המחיר הגבוה.
ביטוח מקיף לאופנוע
ביטוח מקיף לאופנוע הוא בעצם פוליסה שמכסה את רוב הסיכונים האפשריים הצפויים לרוכב – בעוד ביטוח החובה מכסה רק נזקי גוף, הביטוח המקיף מכסה גם נזקים ברכוש שעלולים להיגרם כתוצאה מתאונה או ניסיון גניבה ומחירם יכול להיות גבוה מאוד. ביטוח מקיף לאופנוע כולל למעשה כיסוי מפני כל נזק שנגרם לכלי בגין ניסיון גניבה, חבלה או שריפה. שני הביטוחים מהווים יחד רשת ביטחון לרוכב האופנוע מפני תאונות, נזקים או גניבות שהן נפוצות מאוד כאשר מדובר ברכב דו גלגלי.
לביטוח מקיף יש מספר פרמטרים המשפיעים על עלות הפוליסה וגובה הפרמיה – שווי הכלי והדגם, שנת הייצור ותביעות קודמות של הרוכב. מעבר לנתונים אודות תביעות קודמות, נבדק גם פרופיל הרוכב – גיל, מין ונטייה לקחת יותר סיכונים (למשל רכיבות שטח). כל אלה יכולים להעלות או להוריד את גובה הפרמייה עבור הרוכב, בהתאם לשיקולי חברות הביטוח.
האם ביטוח מקיף לאופנוע מעניק כיסוי מלא מפני כל נזק אפשרי?
פחות או יותר. ביטוח מקיף לאופנוע אכן מעניק כיסוי רחב מפני נזקים ומבטיח פיצוי כנגד כל נזק או גניבה של הכלי. הביטוחים המקיפים הקיימים כיום מעניקים כיסויים די נרחבים, כמעט על כל נזק שעלול להיגרם לאופנוע וכמובן מכסים גם מקרים של גניבה.
קיימת כיום גם אפשרות לרכוש ביטוח מקיף חלקי לאופנוע – זוהי פוליסה זולה יותר, הנקראת "מקיף מצומצם", וכמובן שגם הכיסוי שלה הוא קטן יותר ואינו כולל נזקים עקב תאונת דרכים אלא רק ביטוח מפני גניבה או שריפת הכלי.
שיעור הפיצוי בתביעות של פוליסות ביטוח מקיף לאופנוע, נקבע על פי מידת הנזק שנגרם לכלי בהתאם להערכת שמאי מוסכם על חברת הביטוח. במקרים בהם הכלי נגנב לגמרי או ניזוק בצורה כזו שעלות התיקון עולה על 60% משווי האופנוע – ייחשב המקרה לאבדן גמור (טוטאל לוסט) והפיצוי למבוטח ייקבע בהתאם לשווי האופנוע בניכוי השתתפות עצמית.
מהי השתתפות עצמית?
על מנת לפצות את בעל הכלי ישנו מנגנון השתתפות עצמית שמטרתו מניעת תביעות דמה וצמצום מספר התביעות באופן כללי. לאחר הגשת תביעה בגין תאונה, משלם התובע את דמי ההשתתפות העצמית, שהנם קבועים ללא קשר לעלות הנזק, ואת היתר משלימה חברת הביטוח.
גובה ההשתתפות העצמית משתנה מחברה לחברה, וכאמור גם מרוכב לרוכב. תמיד כדאי לברר טרם רכישת הביטוח מה גובה ההשתתפות העצמית המוצע על ידי חברת הביטוח. בנוסף, כדאי לדעת שניתן להגדיל את שיעור ההשתתפות העצמית על ידי המבוטח כנגד הנחה בגובה הפרמיה, וכמו כן קיימת גם האפשרות לצמצום (או ביטול מוחלט) של ההשתתפות העצמית תמורת תשלום שנתי גבוה יותר.
חשוב לציין כי במקרה של תביעה, הפוליסה מתייקרת באופן אוטומטי לשלוש השנים הבאות. המבוטח אינו יכול להתחמק מהעלאת התשלום גם אם הוא עובר לחברה אחרת בתום השנה, משום שהנתונים גלויים וידועים אצל כל חברות הביטוח.
איך ניתן להתגונן בצורה טובה יותר מפני ניסיונות גניבה?
קיימות מספר מערכות משלימות שיכולות להוות מענה הולם לניסיונות גניבה, בנוסף לביטוח מקיף לאופנוע.
הפתרון הטוב ביותר הוא התקנה של מערכת מיגון ואיתור מתקדמת המחוברת למוקד מבצעי מאויש 24/7, ויודעת לאתר את הכלי בכל רגע נתון, ולזהות פעילות חריגה כמו מתח נמוך במקרה של ניתוק מצבר. מערכת איתור כזו עובדת באמצעות אפליקציה ייעודית המותקנת במכשיר הנייד של הרוכב וכך הוא נשאר מעודכן 24/7 במיקום הכלי שלו, מבלי להציץ מהחלון בכל כמה דקות בחשש.
בכל מקרה, רכישת ביטוח מקיף אינה מחליפה את השימוש במערכות הנוספות להגנה על רכב דו-גלגלי וגם להיפך – התקנת מערכות מסוג זה אינה מייתרת את הצורך בביטוח מקיף. ביטוח מקיף לאופנוע הוא ביטוח עם כיסוי רחב שרצוי מאוד לרכוש כדי לישון בשקט בלילה ולדעת שהכלי שלכם מכוסה. יחד עם זאת, המערכות הנוספות בהחלט מומלצות למי שמבקש לכסות עצמו מכל הכיוונים האפשריים ולצמצם למינימום האפשרי את הסיכוי לאבד את הכלי שלו.
לקבלת הצעת מחיר ותיאום התקנה צרו איתנו קשר כאן ונציג יחזור אליכם בהקדם, או צרו קשר טלפוני במספר 03-6839129