טרקטורונים בטוחים עם PRO I

טרקטורון הוא כלי רכב פופולרי לנסיעה אתגרית – הוא בנוי במיוחד לנסיעה בתנאי שטח ומאפשר דהירה במרחבים הפתוחים, טיפוס על גבעות חול וטיול באתרים ובמקומות שקשה עד בלתי אפשרי להגיע אליהם בדרכים אחרות. עם זאת, העובדה שטרקטורון מאפשר נסיעה חופשית ומשחררת, אין משמעה שלא צריך לנקוט אמצעי זהירות – הן בנהיגה עליו, והן בשמירה עליו.

טרקטורון – קווים לדמותו

במקור, טרקטורון הוא בכלל כלי רכב חקלאי, שאפשר לחקלאים להתנייד בשדות בקלות. הוא קיבל את שמו העברי משום גלגליו, המזכירים את גלגליו של טרקטור – אולם בניגוד לטרקטור, טרקטורון מנווט באמצעות כידון, והנהיגה עליו היא ברכיבה, בדומה לאופנוע.

נפח המנוע של טרקטורון משתנה מדגם לדגם, וברוב הטרקטורונים יש הנעה כפולה (4X4), דבר שמקל על העבירות שלהם בתנאי שטח קשים. עובדה זו, והעובדה שניתן לקבל רישיון נהיגה על טרקטורון מגיל צעיר יחסית, הן הסיבות העיקריות לכך שטרקטורונים הפכו מכלי רכב חקלאיים לכלי רכב פופולריים לשעות הפנאי.

טרקטורונים – יתרונות

טרקטורון הוא כלי נהדר ליציאה לטיולים בשטח. הוא קל משקל, נוח לתפעול וניתן לנסוע איתו בכל תוואי שטח כמעט. לכן הוא פופולרי מאוד בקרב מטיילים רבים. מכיוון שניתן לקבל רישיון נהיגה על טרקטורון מגיל 16 – הוא פופולרי גם בקרב בני נוער, שאין להם עדיין רישיון נהיגה לרכב פרטי. קלות המשקל ונוחות הניווט של הטרקטורון גרמו לכך שאפילו צה"ל הכניס טרקטורונים למערך הלוחם. אלו של הצבא נקראים "יאגי", והם משמשים כרכב סער וסיור.

טרקטורונים – חסרונות

החוק הישראלי מחייב התקנת קשת התהפכות מאחורי הנוסע. קשת זו אמורה להגן על הנוסע במקרה של התהפכות עם טרקטורון, אולם יצרנים רבים טוענים שהקשת מסכנת את הנוסע יותר מההתהפכות, ומסרבים להתקין אותה בדגמים שלהם – כך שמספר הדגמים שניתן להשיג בארץ מוגבל.

חסרון אחר הוא העובדה שלמרות, ואולי בגלל, כל יתרונותיהם של טרקטורונים – הם הפכו לאחד מכלי הרכב המועדים ביותר לגניבה. בבואם לגנוב טרקטורון, הגנבים אפילו לא צריכים להתניע אותו – קלות המשקל של הכלי גורמת לכך שניתן פשוט להרים את הטרקטורון ולהעמיס אותו על משאית.

טרקטורונים למכירה – איזה כדאי?

למרות ההגבלה של קשת ההתהפכות, מספר פירמות בינלאומיות מייבאות לארץ טרקטורונים למכירה. בין השאר, ניתן למצוא בארץ טרקטורונים של פולאריס, קימקו, ארקטיקאט וקאן אם, כמו גם רכבי שטח בסגנון טרקטורונים, כמו רייזר אותום קאר. 

אם אתם מחפשים טרקטורון למכירה אך התקציב שלכם מוגבל – אל תהססו לחפש טרקטורונים יד שנייה. היתרון של פתרון זה, מלבד המחיר, הוא שניתן למצוא טרקטורונים למכירה של חברות כמו הונדה, קוואסאקי וסוזוקי, ששיווקו טרקטורונים בארץ לפני שנכנס חוק קשת ההתהפכות.

טרקטורונים למכירה – מה צריך לבדוק?

אם אתם מחפשים טרקטורון למכירה, ולא משנה לאיזו מטרה – יש מספר דברים שמוטב לבדוק טרם הקניה. כמו בכל רכב, חשוב לבדוק את המנוע, תיבת ההילוכים, הבלמים ומערכות החשמל. במקרה של טרקטורונים יד שנייה, כדאי לשים דגש גם על נושא המתלים ועל השלדה, כדי לוודא שלרכב אין היסטוריה של תקלות או התהפכויות ושקשת ההתפתחות, אם קיימת, מחוברת היטב למקומה. אם אתם מחפשים טרקטורון למכירה ואין לכם ניסיון או רקע במכונאות – עדיף לא לקחת סיכונים ולבדוק את הטרקטורון במוסך מורשה. טרקטורון הוא אמנם לא רכב כביש – אבל הוא בכל זאת רכב הנוסע במהירות גבוהה בתנאי שטח קשים, ולכן חשוב מאוד לוודא שהוא תקין לפני שמתחילים לרכוב עליו.

הגנה על טרקטורונים

ביטוח

טרקטורון הוא רכב מנועי ולכן חלים עליו אותם החוקים בדיוק כמו על כל כלי רכב מנועי אחר – הוא חייב ברישיון, מספר רישוי וגם בביטוח לטרקטורון. ביטוח חובה לטרקטורון כולל הגנה וסיוע במקרה של תאונת דרכים, הן לנהג והן לנוסעים שהיו איתו או למעורבים נוספים, במידה ויש כאלה. ביטוח מקיף יגן עליכם גם במקרים של גניבה – שהיא, כאמור, נפוצה מאוד במקרים של כלי רכב זה.

אולם, למרות העלויות הגבוהות של הביטוח, חברות הביטוח לא מתחייבות לנסות לאתר את הטרקטורון שלכם –  זה פשוט לא משתלם להן. גם ללא ניסיון איתור הכלי שלכם, תצטרכו להוכיח כי הוא נגנב ולעבור תהליכים ביורוקרטיים ארוכים ומסורבלים לפני שתקבלו את הפיצוי שיאפשר לכם לקנות טרקטורון חדש. ביטוח לטרקטורונים, במילים אחרות, ככל הנראה לא יציל אתכם מהתסכול של לקום בוקר אחד ולגלות שהטרקטורון שלכם נעלם.

מערכת מיגון ואיתור

מסיבות אלו, גם אם רכשתם ביטוח נגד גניבה לטרקטורונים  כדאי לא לוותר על מערכת מיגון ואיתור. מערכת PRO I של הזעקה האחרונה היא מערכת המיגון והאיתור המתקדמת ביותר לטרקטורונים ורייזרים. היא כוללת מנגנון איתור חסין ומוצפן, המשדר למוקד מבצעי מאויש 24 שעות ביממה, 7 ימים בשבוע. בכל מקרה בו מתעורר חשד שהטרקטורון נגנב – נוצר קשר עם הבעלים של הטרקטורון ונשלחים סיירים באופן מיידי אל כלי הרכב, בהתאם למיקומו כפי שמופיע במוקד המבצעי. בנוסף, המערכת מאפשרת לנו לדעת בסבירות גבוהה האם בעל הכלי הוא זה שנמצא עליו ולקבל התראות על ניסיון גרירה או הרמה שלו וכן על מתח נמוך. 

מערכת האיתור PRO I  אינה תחליף לביטוח לטרקטורונים – אך בהחלט מהווה מענה ההופך את הטרקטורון שלכם למכוסה ומבטיח שבמידה והטרקטורון שלכם נגנב – יהיה מי שיקפוץ כדי לנסות להשיב אותו אליכם.

לקבלת הצעת מחיר ותיאום התקנה צרו איתנו קשר כאן ונציג יחזור אליכם בהקדם, או צרו קשר טלפוני במספר 03-6839129

תוכן עניינים

שאלות ותשובות.

מערכות המיגון והאיתור של הזעקה האחרונה מתאימות לכל סוגי הרכב הדו גלגלי – קטנועים, אופנועי כביש ואופנועי שטח. כמו כן המערכות שלנו מותאמות גם עבור כלי השטח והפנאי – טרקטורונים, רייזרים, רכבי עבודה ותפעול, קלנועיות, נגררים וקרוואנים.

מידע נרחב על כל מערכות המיגון והאיתור שלנו קיים באתר. להתאמת המערכת הנכונה לכלי שלכם ולתיאום התקנה, צרו קשר עם המוקד שלנו: 03-6839129 או השאירו פרטים כאן.

ההבדל בין המערכות השונות של הזעקה האחרונה הינו בסוג השרות בו מעוניין הלקוח ובסוג הכלי עליו מותקנת המערכת. המערכות מותאמות באופן מיטבי לכלי הרכב עליהם הן מותקנות.

מערכת המיגון והאיתור אינה מחליפה את הביטוח המקיף. חברות הביטוח דורשות להתקין מערכת מיגון ואיתור כתנאי לרכישת ביטוח מקיף. תפקידה של המערכת לשדר למוקד בכל זיהוי ניסיון גניבה ולאפשר לבעל הכלי לקבל אינדיקציות לגבי סטטוס הכלי בכל זמן נתון, באמצעות אפליקציה ייעודית.

כל מערכות המיגון והאיתור של הזעקה האחרונה מחוברות למוקד מבצעי מאויש 24 שעות ביממה, 7 ימים בשבוע. המוקד מאויש במוקדנים והשטח מאויש בסיירים ממונעים, בפריסה ארצית, הנמצאים בכוננות מתמדת לטובת מניעת גניבות כלים והשבתם לבעליהם החוקיים במהירות האפשרית.

כל מערכות המיגון והאיתור מבית הזעקה האחרונה מתאימות לדרישות כל חברות הביטוח. קיים מידע נרחב בגין כל מערכת ומערכת באתר. לקבלת פרטים נוספים מוזמנים ליצור קשר בטלפון 03-6839129, או השאירו פרטים כאן ונציג יחזור אליכם בהקדם.

אפליקציית הזעקה האחרונה הינה אפליקציה ייעודית המאפשרת ללקוח לקבל את המידע החיוני ביותר עבורו והוא: מיקום הכלי בזמן אמת, חיווי האם המערכת דרוכה, האם המנוע מופעל או כבוי ומהו מתח המצבר. כמו כן במידה ומתבצע ניסיון גניבה או הזזה של הכלי, המערכת משדרת התראה לבעל הכלי באמצעות האפליקציה, במקביל לשידור ההתראה למוקד המבצעי.

כאשר מערכת המיגון והאיתור המותקנת על גבי הכלי מזהה ניסיון גניבה, היא משדרת למוקד על אירוע חריג ובמקביל משדרת התראה באמצעות האפליקציה לבעל הכלי. המוקד יוצר קשר מיידי עם בעל הכלי על מנת לבדוק  סטטוס. במידה ואכן מדובר בניסיון גניבה, המוקד יפעיל את צוות סיירי השטח ו/או את כוחות הביטחון הרלוונטיים לטובת השבת הכלי.

המחיר נקבע על פי דרישות הלקוח בהתאמה לכלי עליו המערכת תותקן. לפרטים נוספים, התאמת השירות ולתיאום התקנה, יש ליצור קשר עם המוקד בטלפון 03-6839129 או להשאיר פרטים כאן ונציג מטעמנו יחזור בהקדם. 

לקבלת מידע נוסף

השאירו פרטים ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם
דילוג לתוכן