כל סוגי המיגון לרכב דו גלגלי

הרכב הדו גלגלי הולך ותופס מקום מרכזי בכבישי ישראל, במיוחד בתוך הערים. הפקקים הבלתי נגמרים ולא מעט עבודות תשתית על הכבישים הפכו אותו לכלי רכב פופולרי ובעיקר מוצלח מאוד בהגעה ממקום למקום, במהירות וביעילות. גם העובדה שבתל אביב יש אפשרות לאופנועים וקטנועים לנסוע במסלולי התחבורה הציבורית תורמות ליכולת שלהם להתנייד מהר יותר מרכב פרטי, ולכן לא מפתיע לראות עלייה קבוע בנתוני המכירה שלהם ובעובדה שרבים רואים בהם את כלי התחבורה המושלם לזוז ממקום למקום ולהיות תלויים בכמה שפחות משתנים חיצוניים.

לצערנו, גם הסטטיסטיקה של גניבות הכלים עולה בהתאם, וכלים דו גלגליים הם פופולריים לא רק בקרב הרוכבים אלא גם בקרב הגנבים. אופנוע או קטנוע הוא כלי קטן וקל יחסית ולכן קל לגנוב אותו, והעלייה בביקוש לכלים מביאה איתה גם עלייה בביקוש לחלקי חילוף, וזו הרבה פעמים המטרה של הגנבים. לכן, לעבור מרכב פרטי לאופנוע זה אולי רעיון טוב, אבל יש להביא בחשבון שצריך גם למגן אותו כדי שההשקעה לא תרד לטמיון מהר מאוד.

מה אפשר לעשות כדי למגן את הכלי?

ובכן, לא מעט. הדברים הבסיסיים הם כמובן חובה לכל רוכב ולכל כלי – כיסוי שיסתיר אותו מפני גנבים פוטנציאליים (וגם יעזור מפני פגעי מזג אוויר) וגם הקפדה על חניה במקום מוסתר יחסית ולא נוח, כדי לא לעשות לגנבים חיים קלים מידי. השלב הבא הוא כמובן נעילה של הכלי, עדיף עם קיבוע לעצם שלא ניתן להזיז כמו עמוד או עץ. נעילת הכלי במנעול שרשרת מפלדה כבר מפחיתה את הסיכוי שמישהו יתעסק איתו ולו רק בגלל שעצם ההתעסקות תהיה ארוכה ורועשת ואולי תגרום לגנב לדלג לכלי אחר שלא יהיה קשור.

אפשרות נוספת היא מנעול דיסק, שמתחבר לדיסק של הגלגל ומונע תזוזה שלו. זהו גם פתרון מוצלח יחסית, אולם הגנבים הולכים ומשתכללים הם הוכיחו כבר שגם על מנעול דיסק הם יודעים להתגבר אם יש להם מספיק זמן וכלים מתאימים. לכן, שכבת מיגון ראשונית היא הכרחית אבל לא בהכרח מספיקה.

מערכות מיגון מתקדמות

בין אם יש לכם מנעול לאופנוע ובין אם לא, כדאי להשקיע במערכת מיגון רצינית ואיכותית יותר, כזו שיכולה לתת לכם שקט נפשי גם אם הכלי לא קשור מסיבה מסוימת. מערכת כזו היא למשל אזעקה לאופנוע, כמו אזעקת ביפר. אזעקה כזו יודעת להתריע במקרה שמתרחש משהו חריג עם הכלי ותיתן לכם אינדיקציה לכך גם אם אתם רחוקים ממנו ולא נמצאים בטווח ראייה או שמיעה. ההתרעה היא בשלט בלבד, כך שרק הרוכב יהיה מודע לכך ולמעשה יש לו אפשרות לתפוס את הגנב “על חם” בשעת מעשה, אם יספיק להגיע אליו לפני שהוא נעלם.

ומה אם זה לא יספיק? לשם כך קיימת מערכת איתור לאופנועים ולקטנועים, שלא רק מתריעה על תזוזה או גרירה של הכלי, אלא גם יודעת לומר היכן הוא נמצא והאם הוא בתנועה. המערכת הזו מוצפנת ולכן הגנבים לא יודעים על קיומה, ופעמים רבות כאשר נגנב כלי עם מערכת איתור הם מופתעים לגלות שעקבו אחריהם והגיעו כדי להשיב את הכלי לבעליו.

משום שהמערכת מחוברת לא רק לאפליקציה במכשיר הנייד של הרוכב אלא גם למוקד מבצעי, בכל מקרה של ניסיון גניבה מוזנק צוות ייעודי שתפקידו לאתר את הכלי הגנוב ובמקרה הצורך נוצר קשר עם כוחות הביטחון כדי שיפתחו במרדף או סריקה אחרי הכלי. שיתוף הפעולה בין המוקד לבין כוחות הביטחון הביא למאות מקרים שבהם הושבו כלים לבעליהם, לפעמים זמן קצר מאוד לאחר שנגנבו וללא שנגרם נזק משמעותי לכלי.

המערכת הזו מעניקה מענה לרוכבים שמבקשים להיות בראש שקט גם כאשר האופנוע לא נמצא לידם אבל מתקשים לעמוד בתשלומים הגבוהים של הביטוח המקיף לאופנוע. משום מידת הסיכון והפופולריות של הכלים הללו, חברות הביטוח מעלות מחירים מידי שנה ובמקרים מסוימים עלות הביטוח השנתית עלולה להיות גבוה  יותר מעלות הכלי עצמו. לכן, אפשר להבין את מי שמחפש פתרונות חלופיים כדי לשמור על הכלי שלו, וטוב שיש גם מי שיכול לספק אותם.

חשוב לציין כי מערכות מיגון כאלה הן רגישות וכדי שיעבדו ביעילות ברגע האמת כדאי מאוד להתקין אותן אך ורק במקום מורשה עם מתקינים מנוסים ומקצועיים, שיודעים להתאים את המערכת לסוג הכלי וגם יכולים לספק שירות במקרה שמשהו משתבש. לעומת ביטוח מקיף מדובר בעלות שהיא נמוכה יחסית ולכן מהווה אלטרנטיבה לא רעה שרבים משתמשים בה.

מערכות המיגון והאיתור לרכב דו גלגלי של הזעקה האחרונה הן מהטובות והמתקדמות ביותר בשוק המיגון לרכב, ומותקנות על ידי צוות מיומן בהתאמה מלאה לסוג הכלי וגודלו. המערכות שלנו, יחד עם המוקד המבצעי, השאירו כבר מאות לקוחות מרוצים לאורך השנים, ושיטת העבודה מוכיחה את עצמה פעם אחר פעם.

עברו גם אתם למערכות המיגון המתקדמות של הזעקה האחרונה והתחילו לישון טוב יותר בלילה עם מערכת איתור מתקדמת לכלי שלכם. לקבלת הצעת מחיר ותיאום התקנה השאירו פרטים בעמוד הזה או חייגו למספר 03-6839129, ונשמח לעמוד לשירותכם.  

השאירו פרטים לקבלת הצעת מחיר למערכת של הזעקה האחרונה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן