באופן מסורתי נחשבים הביטוחים לרכב דו גלגלי כביטוחים היקרים ביותר מבין כל הפוליסות הקיימות בשוק, אצל כל חברות הביטוח. הסיבות לכך רבות: המעורבות הגדולה יותר של רכב דו גלגלי בתאונות דרכים, הסיכון הגדול שבכך וגם הקלות היחסית שבה ניתן לגנוב את הכלי או חלקים ממנו. מובן גם כי התעריף משתנה מכלי לכלי ומרוכב לרוכב, על פי הדגם, הנפח, הגיל, היסטוריית התביעות של הרוכב ועוד. חברות הביטוח אמנם מרוויחות מהסיכונים הללו, אבל מעדיפות בעצמן "ללכת על בטוח" ולכן דורשות מחירים גבוהים כדי לבטח אתכם ואת הכלי שלכם.
הביטוח הבסיסי הוא כמובן ביטוח חובה שחייב להיות לכל כלי רכב שנוסע על הכביש, ומטרתו לכסות על נפגעים בנפש במקרה הצורך. הוא מעניק כיסוי להליכים רפואיים שנגרמו כתוצאה מתאונה וגם מכסה במקרים של אובדן כושר עבודה ושיקום במקרה של תאונה עם נפגעים.
בעוד שביטוח חובה כשמו כן הוא – חובה, אין חובה לערוך ביטוח מקיף לאופנוע שלנו. ביטוח מקיף הוא סוג של ביטוח משלים לביטוח החובה ומטרתו לכסות על נזקי רכוש במקרה של גניבה או נזק לכלי. הוא מעניק כיסוי במקרים של שריפה, פגיעה בתאונה וכמובן במקרה של גניבה כאשר לא מצליחים להשיב את הכלי לבעליו.
לקבלת מידע נוסף >>
השאירו פרטים ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם
כמה עולה ביטוח מקיף לאופנוע?
בדומה לביטוח חובה, גם מחירו של הביטוח המקיף נגזר מפרמטרים שונים ואינו קבוע – עלות הכלי, הדגם, היסטוריית הרכיבה של הרוכב, הוותק שלו ועוד. לכל אלה נוספים גם דמי השתתפות עצמית – זהו סכום המשולם על ידי המבוטח במקרה של הפעלת הביטוח ואמור בעצם למנוע הגשת תביעות דמה מצדו. סכום זה הוא קבוע והמבוטח יידרש לשלם אותו בכל מקרה בו הוא מבקש להגיש תביעה לחברת הביטוח, בין אם הכלי נגנב ובין אם נשברה לו המראה.
דמי ההשתתפות העצמית משפיעים גם על סכום הפיצוי במקרה של תביעה. במצב שבו הנזק עולה על 60% מערכו של הכלי, הוא מוגדר כ"טוטאל-לוסט", וסכום הפיצוי הוא בדרך כלל 90% משווי השוק של הכלי ביום הגניבה/תאונה. מסכום זה מפחיתים את דמי ההשתתפות העצמית כפי שנקבעו בפוליסה.
יש גם ביטוח צד ג' שמיועד לכיסוי נזקים לרכב אחר במקרה של תאונה. ביטוח זה משולב בדרך כלל בביטוח המקיף, אך ניתן לרכוש אותו בנפרד. במקרה של תאונה ישלם המבוטח השתתפות עצמית כפי שנקבע בפוליסה וחברת הביטוח תשלים את יתרת הסכום. במקרה שלא נערך ביטוח מקיף, בעל הכלי ישלם בעצמו את עלות הנזק שגרם.
מה עוד ניתן לעשות כדי להגן על האופנוע שלנו?
בכל מקרה שבו תרצו לערוך ביטוח, חברת הביטוח תחייב אתכם ככל הנראה להתקין גם אמצעי מיגון כתנאי לביטוח הכלי. מעבר לדברים הטריוויאליים שסביר שכל רוכב מחזיק, כמו כיסוי או מנעול לאופנוע, יש גם מערכת מתקדמת (שגם עשויה לייתר את הצורך במנעול) למיגון ואיתור שהיא אמצעי ההגנה היעיל והפופולרי ביותר כיום בקרב רוכבי דו גלגלי.
מערכת מיגון ואיתור לאופנוע
בעבר היו מתקינים אזעקה לאופנוע שיודעת לזהות כל ניסיון התעסקות עם הכלי שלכם, כולל ניסיונות גרירה או הזזה מהמקום, ולהתריע על כך באופן מידי. גלאי הזעזועים היה מזהה פעולות חריגות או תזוזות שאינן צריכות לקרות כאשר המערכת דרוכה, ובעל הכלי היה מקבל מיד התראה בשלט של האזעקה. אולם, כמו בתחומים רבים אחרים, גם כאן הקידמה והטכנולוגיה הביאו איתן שיפור דרמטי וכיום מערכות המיגון הן חכמות ויעילות הרבה יותר מסתם אזעקה.
מערכת מיגון ואיתור לאופנוע עושה בדיוק את מה שהשם שלה מעיד עליה – מאתרת את האופנוע. הרכיב האלקטרוני המותקן על הכלי מזהה את מיקומו בכל רגע נתון ומשדר אותו למוקד מבצעי שמאויש 24/7 על ידי מוקדנים. במקרה של התראה או תזוזה בשעות לא שגרתיות, הפעולה מזוהה כחריגה ונוצר קשר מידי עם בעל הכלי על מנת לוודא כי הנסיעה בוצעה על דעתו. מיקום הכלי משודר גם לאפליקציה ייעודית שמותקנת בטלפון החכם של בעל הכלי, כדי שהוא יוכל להישאר מעודכן בכל זמן נתון לגבי מיקום הכלי. המערכת יודעת להתריע גם במקרים של ניתוק מצבר, פעולה שגנבים מבצעים לעתים כדי לנטרל מערכות מיגון שכאלו.
לאחר כל זאת, יש להדגיש כי מערכת איתור לאופנוע וביטוח מקיף לאופנוע הם שני דברים נפרדים, ואינם באים להחליף זה את זה אלא להשלים זה את זה. ביטוח מקיף לאופנוע מספק כיסוי רחב יחסית ומבטיח פיצוי בכל מקרה של נזק או גניבה. לעומתו, מערכת איתור מבטיחה כי בכל מקרה של ניסיון גניבה יתבצע איתור וניסיון להשיב את הכלי, דבר שחברות הביטוח ודאי לא יעשו. לכן, חשוב לומר כי הדברים לא סותרים זה את זה ואפשר בהחלט לערוך ביטוח מקיף וגם להתקין מערכות מיגון לאופנוע שלנו.
אתם מוזמנים להצטרף לעשרות אלפי לקוחות מרוצים, להתקדם עוד היום למערכות המיגון של הזעקה האחרונה ולהתחיל לישון בשקט בלילה!