אופנוע או קטנוע?

הרכב הדו גלגלי נמצא בתנופה. יותר ויותר כלים עם שני גלגלים, מכל הסוגים והגדלים, עולים על הכביש ונמצאים בשימוש רב יותר בעיקר בתוך הערים. זה נובע גם מהצפיפות ההולכת וגוברת בכבישי ישראל והפקקים הבלתי נגמרים, וגם מהעובדה שרכב דו גלגלי הוא פשוט פתרון גמיש ומהיר יותר להתניידות ממקום למקום. שתי הסיבות הללו יחד מביאות לכך שאנחנו רואים יותר כלים דו גלגליים על הכבישים, וככל הנראה המגמה לא הולכת להיעצר.

אם נחלק את הרכב הדו גלגלי בחלוקה גסה נקבל שני סוגים עיקריים – קטנועים ואופנועים. כמובן שבכל סוג יש תתי סוגים, בהתאם לייעוד (שטח או כביש), לנפח ולגודל. כמו כן רוכבים רבים מתחילים בקטנוע, אולי בגלל סוג העבודה או הצורך המידי, אבל מתמכרים די מהר לנוחות וקסם שברכיבה ועוברים מקטנוע לאופנוע. 

קטנוע לעומת אופנוע

מה מבדיל בעצם בין הכלים? ובכן, קטנוע נתפס ככלי עירוני יותר, שהסיבה המרכזית שרוכבים עליו היא פשוט להגיע ממקום למקום בצורה מהירה וקלה. לא סתם חברות שליחים ומסעדות מזון מהיר משתמשות בקטנועים לטובת שירות המשלוחים שלהן. כולם יודעים שזו ככל הנראה הדרך הכי מהירה שבה המשלוח יכול להגיע ליעדו, בטח במציאות שהזכרנו קודם שבה הכבישים עמוסים רוב שעות היום.

רוכבי הקטנוע, גם כאלה שלא עובדים איתו, נהנים מהיתרון הגדול של להגיע ממקום למקום בלי סיבוכים מיותרים ובלי להתחכם. גם ההוצאות על דלק הן בערך שליש מההוצאות ביחס לרכב פרטי, ונראה שזהו הפתרון המושלם למי שמחפש כלי נוח ופשוט שמדלג על הפקקים ואין לו בעיות חניה.

לעומתו, האופנוע הוא אופרה אחרת לגמרי. אופנוענים כמובן גם משתמשים בכלי שלהם כדי להגיע ממקום למקום, אולם הרכיבה על הכלי היא הרבה יותר מסתם נסיעה. אופנועים ברוב המקרים אוהבים ממש את הכלי שלהם, מחוברים אליו. חלקם חולמים עליו מגיל צעיר. חובבי דו גלגלי, ויש המון כאלה בישראל, יעדיפו בדרך כלל אופנוע על קטנוע, בעיקר בגלל הערך המוסף הזה, וכאמור רבים מהם התחילו את החוויה הדו גלגלית שלהם על קטנוע ועברו לאופנוע במרוצת השנים. 

להרגשה של לשבת על מנוע חזק שלוקח אותם לאן שהם צריכים בחצי מהזמן לעומת רכב פרטי ויכול להתגלגל גם בשטח, בהרים ובוואדיות, ככל הנראה אין תחליף. מי שכבר עלה אופנוע, בדרך כלל לא יורד ממנו.

תחזוקה וטיפול

אחת הסיבות העיקריות של מי שעובר מרכב פרטי לאופנוע או קטנוע היא ההוצאות הנמוכות יחסית. זה נכון שתעריפי הביטוח מרקיעים שחקים (בעיקר הביטוח המקיף) וגם המיסוי על הכלים עצמם לא נמוך (אם אתם קונים כלי חדש), אבל בכל המסביב אין ספק שמשתלם יותר להחזיק אופנוע או קטנוע מאשר רכב פרטי – דלק, טיפולים, חלפים, חניה ואפילו שטיפה.

בנוסף, רבים מהרוכבים שהם חובבי דו גלגלי אפילו מטפלים בעצמם בכלי שלהם ברמה בסיסית, וכך חוסכים עוד כמה מאות שקלים. כמובן שיש גם דגמים יקרים מאוד ונדירים שהחלפים והתיקונים בהם יעלו בהתאם, אולם אפשר לומר שברוב המקרים אחזקת אופנוע או קטנוע תהיה זולה משמעותית מאחזקה של רכב פרטי.

ומה עם מיגון?

וכמובן שאי אפשר בלי לדבר על מיגון. משום שרכב דו גלגלי הוא הנגנב ביותר בישראל, השארת הכלי ללא מיגון הולם היא סיכון של ממש. למעשה, זהו הפרמטר היחיד שבו להחזיק רכב דו גלגלי יותר "מסוכן" מאשר להחזיק ברכב פרטי. אמנם, גנבים גונבים כלי רכב מכל הסוגים, אבל הנתונים מראים שהרבה יותר קל ונפוץ לגנוב רכב דו גלגלי. כדי לנסות ולצמצם את הסיכון שזה יקרה, יש מספר אמצעים שאפשר לנקוט והם דומים בבסיסם גם לאופנועים וגם לקטנועים.

המיגון הבסיסי הוא כמובן מנעול. אפשר לנעול את הכלי לעצמו באמצעות מנעול דיסק, ואפשר להצמיד אותו לנקודת עגינה עם מנעול שרשרת (יש גם מי שעושה את שניהם). 

מעבר למנעול יש אמצעים אלקטרוניים חכמים שתפקידם לנסות למנוע מקרים של גניבה, וחלקם אפילו יחסכן את הצורך במנעול. בעבר המיגון לרכבים דו גלגליים הסתכם באזעקה חכמה, דוגמת אזעקת ביפר, שהיתה אזעקה שקטה שידעה להתריע באופן שקט על כל דבר חריג בכלי ובסביבתו. אולם עם התקדמות הטכנולוגיה, יש כיום מערכות מיגון ואיתור יעילות וחכמות הרבה יותר.

הפתרון היעיל ביותר הוא מערכת מיגון ואיתור, המתאימה גם לאופנועים וגם לקטנועים. חוץ מלהתריע על תזוזות חשודות, המערכת יודעת גם לומר איפה נמצא הכלי בכל רגע נתון, ולשדר את המיקום שלו לאפליקציה בטלפון הנייד של בעל הכלי, וכן למוקד מבצעי מאויש 24/7 על ידי מוקדנים. כך, גם אם בוצע ניסיון גניבה, עדיין קיימת אפשרות לרדוף אחרי הכלי ולנסות להשיב אותו, ובהרבה מאוד מקרים הניסיון הזה אכן מצליח והכלי חוזר לבעליו.

למעשה, ההבדלים בין אופנועים לקטנועים בכל הקשור למיגון נמצאים רק בדגם של המערכת שמתאימה להם, משום שיש לא מעט דגמים של כלים. משום כך חשוב להגיע עם הכלי למתקין מורשה כדי לקבל שירות מקצועי והתקנה של מערכת שתואמת את האופנוע או הקטנוע שברשותכם.

מערכות המיגון והאיתור של הזעקה האחרונה הן המתקדמות ביותר בשוק המיגון לרכב דו גלגלי, ומותקנות על הכלים באמצעות מתקינים מורשים ומנוסים בלבד. מערכות אלה הוכחו כיעילות ובמאות מקרים הושבו הכלים לבעליהם החוקיים לאחר ניסיונות גניבה.

הצטרפו עוד היום למשפחת הזעקה האחרונה ותתחילו לישון בשקט בלילה!

לקבלת הצעת מחיר ותיאום התקנה צרו איתנו קשר כאן ונציג יחזור אליכם בהקדם, או צרו קשר טלפוני במספר 03-6839129

תוכן עניינים

שאלות ותשובות.

מערכות המיגון והאיתור של הזעקה האחרונה מתאימות לכל סוגי הרכב הדו גלגלי – קטנועים, אופנועי כביש ואופנועי שטח. כמו כן המערכות שלנו מותאמות גם עבור כלי השטח והפנאי – טרקטורונים, רייזרים, רכבי עבודה ותפעול, קלנועיות, נגררים וקרוואנים.

מידע נרחב על כל מערכות המיגון והאיתור שלנו קיים באתר. להתאמת המערכת הנכונה לכלי שלכם ולתיאום התקנה, צרו קשר עם המוקד שלנו: 03-6839129 או השאירו פרטים כאן.

ההבדל בין המערכות השונות של הזעקה האחרונה הינו בסוג השרות בו מעוניין הלקוח ובסוג הכלי עליו מותקנת המערכת. המערכות מותאמות באופן מיטבי לכלי הרכב עליהם הן מותקנות.

מערכת המיגון והאיתור אינה מחליפה את הביטוח המקיף. חברות הביטוח דורשות להתקין מערכת מיגון ואיתור כתנאי לרכישת ביטוח מקיף. תפקידה של המערכת לשדר למוקד בכל זיהוי ניסיון גניבה ולאפשר לבעל הכלי לקבל אינדיקציות לגבי סטטוס הכלי בכל זמן נתון, באמצעות אפליקציה ייעודית.

כל מערכות המיגון והאיתור של הזעקה האחרונה מחוברות למוקד מבצעי מאויש 24 שעות ביממה, 7 ימים בשבוע. המוקד מאויש במוקדנים והשטח מאויש בסיירים ממונעים, בפריסה ארצית, הנמצאים בכוננות מתמדת לטובת מניעת גניבות כלים והשבתם לבעליהם החוקיים במהירות האפשרית.

כל מערכות המיגון והאיתור מבית הזעקה האחרונה מתאימות לדרישות כל חברות הביטוח. קיים מידע נרחב בגין כל מערכת ומערכת באתר. לקבלת פרטים נוספים מוזמנים ליצור קשר בטלפון 03-6839129, או השאירו פרטים כאן ונציג יחזור אליכם בהקדם.

אפליקציית הזעקה האחרונה הינה אפליקציה ייעודית המאפשרת ללקוח לקבל את המידע החיוני ביותר עבורו והוא: מיקום הכלי בזמן אמת, חיווי האם המערכת דרוכה, האם המנוע מופעל או כבוי ומהו מתח המצבר. כמו כן במידה ומתבצע ניסיון גניבה או הזזה של הכלי, המערכת משדרת התראה לבעל הכלי באמצעות האפליקציה, במקביל לשידור ההתראה למוקד המבצעי.

כאשר מערכת המיגון והאיתור המותקנת על גבי הכלי מזהה ניסיון גניבה, היא משדרת למוקד על אירוע חריג ובמקביל משדרת התראה באמצעות האפליקציה לבעל הכלי. המוקד יוצר קשר מיידי עם בעל הכלי על מנת לבדוק  סטטוס. במידה ואכן מדובר בניסיון גניבה, המוקד יפעיל את צוות סיירי השטח ו/או את כוחות הביטחון הרלוונטיים לטובת השבת הכלי.

המחיר נקבע על פי דרישות הלקוח בהתאמה לכלי עליו המערכת תותקן. לפרטים נוספים, התאמת השירות ולתיאום התקנה, יש ליצור קשר עם המוקד בטלפון 03-6839129 או להשאיר פרטים כאן ונציג מטעמנו יחזור בהקדם. 

לקבלת מידע נוסף

השאירו פרטים ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם
דילוג לתוכן